Lasītveicināšanas pulciņš 22.novembrī viesojās LNB Bērnu literatūras centrā. Skolēniem tas bija liels piedzīvojums. Bērni devās nelielā ekskursijā pa bibliotēku.

Skolēni piedalījās Ziemeļvalstu bibliotēku nedēļā, kur bērnus bibliotekāres iepriecināja ar A.Lindgrēnes grāmatas "Pepija Garzeķe" fragmenta lasījumu "Pepijas dzimšanas diena". Piedalījās radošajā darbnīcā, kur skolēni veidoja origami.

Lasītveicināšanas pulciņa skolēniem bija iespēja piedalīties daiļrunātāju konkursā. Skolēnus vērtēja bibliotekāres Sarmīte un Ilze.

1.vieta Nora Sloka 3.c

2.vieta Aurēlija Pošeika 2.b

3.vieta Justīne Rēdliha 3.a

3.vieta Marks Markuss Ivulāns 2.c 

20191125_094547_resized_1.jpg

Spītējot lietum, 4. novembra rītā mūsu skolas vecāko klašu skolēni kopā ar apvienību "Latviešu strēlnieki Ķemeru purvos" iepazina Latvijas Neatkarības kara notikumus, pārrunājot svarīgākos vēstures faktus, apskatot armijas karavīru apģērbu un aprīkojumu. Pēc tam "Frontes mākslas" darbnīcā bija iespēja izgatavot gredzenu no vēsturiskiem izejmateriāliem, kā arī pildīt dažādus uzdevumus no armijas dzīves, piemēram, munīcijas pārvietošanu.

kars4.jpg

kars1.jpg

kars3.jpg

31.oktobrī Rīgā, Ķīpsalā notika ikgadējā Junior Achievement uzņēmējdarbības iedvesmas konference “Uzdrīksties uzvarēt”, kurā piedalījās 10. un 11. klases skolēni. Šī gada konferences tēma ir “Pievienojies varoņiem biznesā!”. Konferenci organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Junior Achievement Latvia (JA Latvia),lai izglītotu Latvijas jauniešus par uzņēmējdarbības vidi un daudzajām iespējām, ko tā dod. Šajā pasākumā jauniešiem bija iespēja dzirdēt iedvesmojošus stāstus no Maksima Jegorova (Accenture Latvia), Alises Balgalves(Musli Graci), Edgara Rozenvalda (Wood Religion Barbershop), Līderu programmas absolventiem Ernesta Vēža un Nannijas Pētersones, 2019. gada Latvijas labākā skolēnu mācību uzņēmuma Wheelift, Ievas Vīgantes (Swedbank Latvia), Raimonda Kulberga (Funderful),Dāvja Dudeļa (Avenei), Jāņa Rozenblata (Mailigen), Iļjas Krūmiņa (Gamechanger Audio), Emīla Kaupera, Edgara Kaupera, Roberta Vanaga (Carnival Youth) un citiem.


Pasākuma laikā skolēniem tika piedāvātas dažādas aktivitātes stendos no Swebank, Patentu valdes, Valsts ieņēmumu dienesta, izdevniecības Diena, Līderības akadēmijas, Skolēnu mācību uzņēmumu  un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras.

20191104_122852.jpg

20191104_122915.jpg 

IMG-20191031-WA0000.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skolotājas Inta Vaškevica un Rita Īve-Zaķe

Konkurss tika organizēts projekta „SIC Latvia ‘’Net-Safe” III”  un kustības  „Draudzīga skola” ietvaros.

Konkursa mērķis - noskaidrot skolēnu viedokļus par mobilo tālruņu lietošanu ikdienā, apzinot gan pozitīvo, gan negatīvo pieredzi.  Konkursa uzdevums – dot iespēju jauniešiem formulēt un izteikt domas, idejas un pārdomas par viedierīču lietošanas paradumiem, tām veltīto laiku, ierīču nozīmi un ietekmi viņu dzīvēs, kā arī ar to saistīto pieredzi, kas varētu būt noderīga citiem vienaudžiem.

10. klases skolnieces Endija Elizabete Ernstsone, Evija Jureviča, Evelīna Meijere un  Evelīna Oglīte piedalījās konkursā un dalījās ar savu pozitīvo un ne tik pozitīvo pieredzi viedierīču izmantošanā ikdienā.

Paldies meitenēm par ieguldīto darbu un uzdrīkstēšanos!

Konkursu organizēja Valsts bērnu tiesību  aizsardzības inspekcija.

Lai popularizētu vietējos un sezonālos augļus, dārzeņus un ogas, jau trešo gadu Ekopadome skolā organizēja izstādi, kas atklāja Latvijas augļu un dārzeņu  daudzveidību un bagātību. Izstādē bija apskatāmi dažādu krāsu un formas tomāti, ķirbji un kabači. Īpaši skaisti bija sārtie āboli, mazie arbūziņi un ogas- pīlādži, vīnogas un  aronijas. Izstādē savu vietu ieņēma arī  dažādu krāsu kartupeļi, veselīgie kāposti, kolrābji, sīpoli un ķiploki. Izstādē varēja aplūkot arī meža veltes- sēnes un riekstus.

webzd.jpg

Izstādē galvenā vieta tika atvēlēta septembra dārzeņu karalim- Miķelim.

Izstāde saistīta ar Ekoskolu tēmu „Pārtika.”

Paldies skolēniem un vecākiem par atsaucību !

8. a klases kolektīvs jauno 2019./2020. m. g. uzsāka ar lielisku un piedzīvojumiem bagātu pārgājienu gar Gaujas “mazo māsu” Lojas upi. Pārgājienu palīdzēja īstenot Ritvars Dombrovskis, kurš pārstāv piedzīvojumu organizāciju „Lūzumpunkts”. Pārgājiena sākumā tika piepildītas somas ar pusdienām nepieciešamo pārtiku, izpildītas iesildošās aktivitātes, kas noskaņoja skolēnus turpmākajam ceļam. Pārgājiena laikā aplūkojām Murjāņu sporta skolas pamesto kamaniņu trasi, kur bija jātiek galā ar trīs uzdevumiem. Nākošajā kontrolpunktā bija drosmes un uzticēšanās pārbaudījums ar alpīnisma elementiem. Pārgājiens nebija parasta pastaiga pa meža taku, bet gan interesants, līkumains un pilns ar dažādiem šķēršļiem – nolauztiem kokiem, lieliem grāvjiem, krūmiem, seklām pārejām pār upi u.c. Trešais kontrolpunkts bija pusdienu pauze, kurā visa klase gatavoja pikantu sautējumu ar indijas riekstiem un čili. Pārgājienu noslēdzām ar aktivitāti riņķa līnijā, kurā katrs skolēns stāstīja par vienu dienas spilgtāko atmiņu bildi. Paldies Kārļa brālim Ritvaram par nesavtīgu uzņemšanos vadīt šo foršo piedzīvojumu. Ar patīkamu nogurumu un klusu smaidu atgriezāmies skolā ar pozitīvam domām par jauno mācību gadu!

Slaids2Slaids3Slaids4Slaids5

Slaids1IMG 20190907 WA0126Slaids6

IMG 0138 kopija

Jau ceturto gadu divas brīnišķīgas Zemgales folkloras kopas – Iecavas „Tarkšķi” un Ozolnieku „Knipati” – satikās bērnu vasaras nometnē „Tradicionālās kultūras vasaras skola”. Šogad tā notika Skaistkalnes vidusskolā no 12. līdz 17.augustam.

Nedēļas garumā bērni apguva divu dažādu latviešu tradicionālo mūzikas instrumentu spēli, mācījās dančus, apguva tradicionālo dziedāšanu, kā arī pilnveidoja dažādas amatniecības prasmes – lielākie celoja jostas, šuva darba tērpa linu brunčus, kala saktas, taisīja pastalas, mazākie cepa maizi, veidoja rotājumus gan sev, gan telpām. Katru vakaru atraktīvi pavadīja laiku – sacentās gumijlēkšanas turnīrā, baidījās spoku gājienā, cepa desiņas un spēlēja tautas bumbu, pārbaudīja savas zināšanas erudīcijas konkursā, savu plašo dziesmu pūru izrādīja „Dziesmu karos”.

Folkloras pulciņu nodarbību laikā ne vienmēr var pievērsties tradicionālās kultūras visām šķautnēm (dziedāšana, muzicēšana, amatniecība, danči), kā arī skolotājs ne vienmēr var rast pietiekošus iekšējos (viens cilvēks nevar prast visu) un ārējos (skolām parasti nav materiālu amatniecībai, arī mūzikas instrumentu pieejamība ir ierobežota, bet visvairāk trūkst laika individuālam darbam) resursus, lai iedotu bērnam maksimālo iespējamo. Tradicionālās kultūras nometnes ir pierādījušas sevi kā lielisku modeli, kad bērniem un jauniešiem ir iespēja darboties pieredzējušu, Latvijā sevi pierādījušu un atzītu tradicionālās kultūras skolotāju vadībā. Bērniem ir iespēja nedēļu pavadīt savu domubiedru pulkā, neformālā atmosfērā, faktiski “dzīvot” tradicionālajā kultūrā. Ir laiks un iespējas nesteidzīgi pievērsties seno amata prasmju apguvei. Ja ikdienā starp daudzajiem pulciņiem un  sporta treniņiem bērns varbūt nespēj rast sevī spēku vai interesi spēlēt kādu mūzikas instrumentu, tad nometnē tas viņam jādara noteikti. Un pamēģinot šī interese rodas un nostiprinās. Bērni, kuri pabijuši šajās nometnēs un darbojas folkloras kopās, rada daudz lielāku interesi savos klasesbiedros un aicina tos pievērsties tradicionālajai kultūrai, mūzikai iesaistoties folkloras nodarbībās. Folkloras kopas „Knipati” un „Tarkšķi” aug ne vien skaitliski, bet aug arī bērnu spējas un prasmes!

PALDIES visiem nometnes dalībniekiem par pozitīvām emocijām! PALDIES skolotājiem par milzīgajām darba spējām un atdevi! PALDIES vecākiem par atbalstu – gan finansiālo, gan emocionālo!

Lai pozitīvām emocijām pieliets un katram pašam iekšējiem panākumiem bagāts mūsu Jaunais 2019./2020.mācību gads!

 

„Knipatu” vadītāja Inese Mičule

 

 

Dažas „pērles” no dzīves nometnē:

  • Pirmā diena. Dodamies ēst. Lai ātrāk noskaidrotu, kuri starp visiem ir veģetārieši, jautājam, lai tie paceļ rokas. Saprotam, ka pacelto roku skaits ir lielāks, kā nometnei pieteikto veģetāriešu skaits. Jaunākajiem skaidri jautājam: „Vai tu ēd gaļu?”; starp roku-pacēlušajiem kāds atbild: „Es neēdu gaļu, tikai karbonādi!”
  • Dziedāšanas stundā visi iesildām balsis, tiekam galā ar mēles mežģiem, spēlējam spēles balss atvēršanai, nu beidzot gatavi dziedāt. Tiek izdalīti dziesmas vārdi un uz ko viens no dalībniekiem sašutumā jautā: „Ko? Mēs tagad arī dziedāsim!?”
  • Skolotājai Jautrītei viens no bērniem (3 gadi) aizklīst. Jautrīte atrod savu atvasi un satraukta jautā: „Ko svarīgi ir izdarīt, ja Tu ej prom?”; Kārlītis nopietni apdomājas un atbild: „Jāpačurā!?”
  • „Mēs bijām ritmos pie Jautrīša!” Cāļu grupa saka pēc nodarbības pie skolotāja Renāra.
  • Viena no dalībniecēm kādam puikam pie pusdienu galda lika novilkt cepuri, jo „Tev blakus sēdēs Kristīne!” (Kristīne ir Iecavas „Tarkšķu” vadītāja)
  • Vijoles stunda iesācēju grupai. Nodarbības vidū visi vijolnieki izstaipās, lai varētu visu atsākt ar jaunu sparu. Pirmais pieceļas Roberts un nopietnā, labi nostādītā balsī saka: „Atalgojums nāk ar darbu! Turpinām!”
  • Viena no dalībniecēm ceturtdienas vakarā saka otrai, kura jau no garās nedēļas pārgurusi: „Būsim kā karavīri – mums jāizpilda misija līdz galam!”

Foto: Sandis Karelis

IMG 0162 kopijaIMG 9790 kopija IMG 9737 kopija IMG 9912 kopijaIMG 9751 kopijaIMG 0142 kopija