KAAP “Būvē savu karjeru pats"

2018.gada 10.oktobrī Garozas pamatskolas, Teteles pamatskolas, Salgales pamatskolas 9.klašu un Ozolnieku vidusskolas 9.klašu un 12.klašu skolēni padalījās karjeras attīstības atbalsta pasākumā “Būvē savu karjeru pats”, kas notika Ozolnieku Tautas namā projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros. Pasākuma mērķis - veicināt skolēnu apziņu par savām vērtībām, karjeras lēmuma ceļa izvēli, kas ietekmē esošo karjeras izvēles stāvokli un karjeras izvēles elastīgumu apgūt jaunas metodes un paņēmienus karjeras izvēlei un attīstīt komunikācijas, diskutēšanas, mērķu uzstādīšanas prasmes skolēnu veiksmīgam startam darba tirgū. Ievadā pasākuma dalībnieki iedvesmojās T.Riekstiņas lekcijā “10 pakāpieni ceļā uz panākumiem karjerā”. Skolēni tika iepazīstināti ar principiem, kas ved pie jauniem rezultātiem un kā karjeras attīstības atbalsta pasākumi veicina izvēles nostiprināšanu, ļaujot skolēniem sapņot un izvirzīt mērķus dzīvei, kādu tie vēlas nodzīvot. Pasākuma otrajā daļā tika piedāvāti trīs nodarbību temati, un skolēni izvēlējās vienu sev pievilcīgāko nodarbību kurā piedalīties. Pirmā nodarbība “Tehnoloģijas karjeras izaugsmei”, kuru vadīja SIA “Training Lab” pārstāve E. Pelčere skolēni uzzināja, kādas nākotnes kompetences būs nepieciešamas darba tirgū. Diskutēja par tehnoloģiju un karjeras attīstītības mijiedarbību. Iepazinās ar virtuālās realitātes brilles prezentāciju prasmēm – ierīci Muse, kas palīdz koncentrēties un mazināt stresu kā arī viedierīču un aplikāciju izmantošana savu prasmju attīstīšanai. Otrās nodarbības temats “No idejas līdz peļņai” D. Kļimčenko vadībā - skolēni izzināja kā noteikt vai esmu darba devējs vai darba ņēmējs, kā definēt prioritārās vērtības biznesā un plašākai diskusijai pavērās jautājums: “Vai ir jēga dzīties pakaļ naudai?”. Nodarbībā “Mērķu meistarklase jauniešiem” – skolēni radīja sev motivējošu nākotnes vīziju, uzzināja vingrinājumus un tehnikas, lai izprastu svarīgākos mērķu formulēšanas likumus, skolēni veidoja sarakstu ar pirmajiem soļiem mērķu sasniegšanā, kā arī apzināja veidus, kā radīt jaunus un pozitīvus ieradumus. Pasākuma noslēgumā tika organizēta interaktīva spēle par pasākumā dzirdēto. Skolēni aizpildīja pasākuma novērtēšanas anketas. Skolēni pasākumu kopumā novērtēja kā ļoti labu, ir sapratuši, ka svarīgi ir uzstādīt mērķus, ka ir tādas tehnoloģijas, kas spēj noteikt garastāvokli. Svarīgākā atziņa - lai veidotu pozitīvi vērstu karjeru ir jāsāk ar sevi. Personības izzināšana un izprašana, lai veidotu savus profesionālos mērķus skolēniem lika padomāt par to, cik līdz šim viņi ir apzināti būvējuši savu karjeru un cik daudz vēl var piebūvēt un pārbūvēt.

kaap.jpg


jenotiweb.jpg

ossweb.jpg  domeweb.jpg