received 253753698809614No šī gada 20. līdz 24. maijam mūsu skolas 10 skolēni un divi skolotāji viesojās Hojmeskolen skolā, Odensē, Dānijā, piedaloties Nordplus projekta „Back to the Nature for sustainable Future” (Dabas aizsardzība ilgtspējīgai nākotnei) brauciena otrajā sanāksmē. Skolēniem bija iespēja iepazīt dāņu kultūru dzīvojot viesģimenēs, iepazīties un sadarboties ar sava vecuma jauniešiem, strādājot grupās un veicot dažādus uzdevumus. Šajā sanāksmē piedalījās apmēram 40 skolēni no Dānijas, kā arī skolēni no projektā iesaistītajām dalībvalstīm – Lietuvas un Zviedrijas.

Skolēni šīs nedēļas laikā apmeklēja tūristu iemīļotu pastaigu un brīvā laika aktivitāšu salu “StigeIsland”, kura izveidota izbijušas atkritumu uzglabāšanas un pārstrādes vietā,un vienu no modernākajām dāņu enerģijas ražošanas rūpnīcām “FjernvarmeFyn”. Skolēni prezentēja savus sagatavotos mājasdarbus – video par to, ko projektā iesaistīto skolu skolēni dara savā pilsētā/ciemā dabas aizsardzības jautājumos. Skolēniem tika dota iespēja iepazīties arī ar Odenses pilsētu, dodoties pastaigā pa pilsētā dzimušā rakstnieka Hansa Kristiana Andersena pēdām, kā arī, sadarbojoties dažādos grupu darbos, veikt dažādus radošus uzdevumus.

Nākamā projekta sanāksme norisināsies septembra beigās Latvijā.

 

NordPlus projektu koordinatore, angļu valodas skolotāja Laura Plota

 

IMG 20190521 094143  IMG 20190522 111234IMG 20190521 102642 IMG 20190522 084828 IMG 20190522 091242 IMG 20190522 092105IMG 20190523 181817

Esam priecīgi paziņot, ka mājturības kabinetā ir jaunas iekārtas. Laiks iet un 11 gadus vecie darbgaldi ir nolietojušies, jo ikdienā skolēni tos izmanto gan stundās, gan pulciņos. Vecās virpas ir savērpušās, ir problēmas ar elektroniku, bet urbjmašīnas „met” un rokas padeve ķerās. Tāpēc, veidojot skolas budžetu 2019. gadam, mēs tajā iekļāvām jaunu darbgaldu iegādi.

Lai varētu iekārtas iegādāties, mēs veicām cenu aptaujas ar 3 pretendentiem abām. Procedūra nu ir galā un darbgaldi ir uzstādīti. Jaunās iekārtas paver plašākas iespējas, tām ir vairāk darba režīmu, kas nozīmē, ka skolēni varēs veidot sarežģītākus un interesantākus darbus.
Nākamajā 2020. gadā  mēs plānojam nomainīt vēl pa vienai iekārtai. Jo strādāt ar vecajām būs vēl grūtāk, bet bērniem vajag drošas iekārtas.
 
Mājturības un tehnoloģiju skolotāji Dainis un Arnis
Majturiba 06 2019 1 Majturiba 06 2019 2
 

2019.gada 8.aprīlī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 3. un 4. klases skolēni piedalījās izzinošā multiplikācijas filmu nodarbībā “Mana karjera kino”, kuru vadīja filmu studijas “Avārijas brigāde” režisors un producents Jānis Cimmermanis. Nodarbības mērķis bija veicināt skolēnu izpratni par profesijām, prasmēm, personības īpašībām un karjeras iespējām kino jomā.

Nodarbības vadītājs iepazīstināja ar multfilmu kino veidošanas principiem. Vadītājs uzsvēra, ka jebkura kino pamātā ir ideja, ar kuru pēc tam strādā darba grupa. Ar izdomāto ideju lielākoties strādā producents un režisors, bet tam tiek vēl piesaistīti  arī citi profesiju pārstāvji, kā piemēram, video operators, animators, dekorators, scenogrāfs, mākslinieks, komponists, skaņu operators, skulptors u.c. . Jānis arī skaidroja, ka katram multfilmas veidotājam darba ikdiena ir citādāka, bet visiem, kas strādā kino jomā, karjeras izaugsme nozīmē tieši to amatu, kuru kino veidotājs prot vislabāk, jo, kā teic Jānis: “darbinieki ir visur, bet īsti sava amata profesionāļi nav daudz, tāpēc jāattīsta savas labākās prasmes, lai kļūtu par neaizstājamu darbinieku”.  Nodarbības vadītājs norādīja,  ka darbs kino ir ļoti radošs un tāpēc ir svarīgi attīstīt tādas personības īpašības, kā pielāgošanās spēja, kreativitāte, pacietība un prasme  risināt problēmas, kritiski  domāt, fantazēt un arī, protams, noder visas pārējās cilvēka īpašības. Vadītājs uzsver, ka nav īsti viens konkrēts mācību priekšmets, kas speciāli jāapgūst skolā, jo visi mācību priekšmeti  ir  vienlīdz svarīgi, lai strādātu kino jomā.  Jānis arī pastāstīja principus, kā tiek gatavotas multfilmas viņu studijā un aicināja skolēnus eksperimentēt un arī mājās pagatavot savas multiplikācijas filmas. Skolēni attapīgi arī atbildēja uz nodarbības vadītāja jautājumiem un nodarbības noslēgumā skolēni varēja apskatīt  “Avārijas brigāde” veidotos multeņu varoņus “dzīvē”. 

20190513_123706.jpg

20190513_123633.jpg

Rakstu sagatavoja:

Pedagogs karjeras konsultants -

Līga Patupa

Knipati 27 04 2019 6

 27.aprīlī Ozolnieku bērnu folkloras kopa „Knipati” devās uz Rīgu, lai godam pārstāvētu Zemgales novadu divu tradicionālās mūzikas konkursu finālos.

Tradicionālās dziedāšanas konkursa „Dziesmu dziedu, kāda bija” Jaunākajā grupā tikās 29 finālisti no visas Latvijas, vidējā grupā  39, savukārt vecākajā grupā – 41. Katram dziedātājām bija jāizpilda divas, dažādās manierēs dziedamas tradicionālās dziesmas. Mūsu „Knipatu” meitenēm veicās ļoti labi! Karlīna Kairiša šogad konkursā piedalījās pirmo reizi un uzreiz tika izvirzīta dalībai finālā (jaunākā grupa), kurā ieguva II pakāpes diplomu un „Dižlielās dziedātājas” nosaukumu. Vidējās grupas meitenēm veicās vēl labāk! Gundegai Sirvidei, Sofijai Stankus un Elvisai Gabrānei I pakāpes diplomi un „Dižo dziedātāju” tituli. Savukārt, Eila Krista Rumpe spēja pozitīvi pārsteigt žūriju un vienīgā kā soliste vidējā grupā ieguva augstāko dziedātāju titulu „Diždižā dziedātāja” (un I pakāpes diplomu).

Arī mazākās „Knipatu” grupas dancotājiem (Emīlijai Elīnai Vugulei, Margrietai Sirvidei, Edvardam Tamisāram, Ilzei Bērzlapai, Karlīnai Kairišai, Luīzei Lapiņai, Ancei Luīzei Bumbierei, Emīlijai Grietai Bumbierei, Evai Jēkabsonei un Harijam Gulbim)  27.aprīlis bija ļoti veiksmīga diena – iegūts I pakāpes diploms tradicionālo deju konkursā „Vedam danci”!

Ļoti, ļoti, ļoti lepojos ar visiem finālistiem un patiesi esmu gandarīta par paveikto!

 

29.martā 10. un 11.klašu krievu valodas grupas valodu nedēļas ietvaros rādīja 2.semestrī gatavotās izrādes “колобок” un “репка”. Skolotājas izrādi varēja vērot 2.stundas laikā.

10.klase izrādi “Rausis” jeb “колобок” rādīja pirmie. Tajā piedalījās gandrīz visa 10.klases krievu valodas grupa. Jauniešiem pašiem ļoti patika tēlot dažādās lomas, jo bija iespēja papildināt vārdu krājumu un trenēties runāt izteiksmīgi arī krievu valodā.

11.klase izrādi “Rācenis” jeb “репка” arī rādija skolotājām. Skolēni pārsteidza ar lielisku aktierspēli un nebaidīšanos tēlot no visas sirds. Smiekli zālē bija dzirdami gandrīz visas izrādes garumā.

Visi jaunieši lieliski iejutās savos tēlos un bija labi sagatavojušies. Paldies skolotājai Svetlanai Rjabevai par ideju, jauniešu sagatavošanu un atbalstu izrādes laikā!

20190426_122246.jpg