Ozolnieku vidusskola izstrādā STEM ekosistēmas stratēģiju
Ozolnieku vidusskola projekta STEM ekosistēmas dažādošana ietvaros viesojās Grieķijā!
26.10.2025. STEM ekosistēmas dažādošana
Oktobra sākumā Ozolnieku vidusskolas skolotāja Jekaterina Zaharova un projekta vadītāja Lelde Šantare kopā ar kolēģiem no Lietuvas, Polijas un Somijas viesojās Ksantī (Xanthi), Grieķijā, kur piedalījās Erasmus+ projekta tikšanās reizē, ko organizēja Ksantī 7.pamatskola.
Tikšanās mērķis bija prezentēt mūsu skolas izstrādāto STEM ekosistēmas stratēģiju un dalīties pieredzē par inovācijām mācību procesā ar citiem projekta dalībniekiem.
Trīs dienu garumā dalībnieki:
- iepazinās ar Grieķijas izglītības sistēmu,
- prezentēja savas izstrādātās STEM ekosistēmas stratēģijas un apsprieda to īstenošanas pieredzi,
- diskutēja par projekta rezultātiem un turpmākām projekta aktivitātēm.
Tikšanās laikā Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes (LBTU) un Paņevežas STEM centra pārstāvji prezentēja savas izstrādātās interešu izglītības programmas, kuras projekta partneru skolas īsteno, piedāvājot skolēniem pulciņus, kas saistīti ar STEM jomu – zinātni, tehnoloģijām, inženierzinātnēm un matemātiku.
LBTU izstrādātā programma tiek ieviesta arī Ozolnieku vidusskolā, kur skolēni darbojas pulciņā “Moderno tehnoloģiju studija”, apgūstot digitālās prasmes, 3D printera iespējas, bilžu rediģēšanu, robotiku un radošo inženierdomāšanu. Otru LBTU izstrādāto programmu īsteno Somijas sadarbības skola.
Savukārt Paņevežas STEM centra izstrādāto interešu izglītības programmu īsteno Polijas un Grieķijas partneru skolas, pielāgojot aktivitātes vietējai izglītības videi un skolēnu interesēm.
Katra projekta partneru skola ir izstrādājusi arī karjeras izglītības programmu, kas tiek īstenota visa mācību gada garumā. Šo programmu mērķis ir popularizēt STEM profesijas, veicināt skolēnu izpratni par nākotnes prasmēm un parādīt, cik plašas un daudzveidīgas iespējas piedāvā zinātne un tehnoloģijas.
Tikšanās Grieķijā apvienoja izglītību ar kultūras pieredzi – dalībnieki piedalījās orientēšanās aktivitātēs Ksantī vecpilsētā, apmeklēja Vistonidas ezeru putnu vērošanai un praktiskai ekosistēmas izpētei, kā arī devās uz olīveļļas ražotni “Vistones”, kur praktiski izzināja olīveļļas ražošanas zinātniskos principus. Programmas noslēgumā skolotāji apmeklēja Filippi arheoloģisko vietu, kas iekļauta UNESCO pasaules mantojuma sarakstā.
Šī starptautiskā pieredze uzskatāmi parādīja, ka dabiskā un kultūras vide var kļūt par spēcīgu mācīšanās rīku STEM jomā, vienlaikus veicinot skolotāju profesionālo izaugsmi un sadarbību starp Eiropas skolām.
Cita informācija par projekta aktivitātēm un sadarbības partneriem pieejama: https://
ES Erasmus+ programmas Sadarbības partnerības projektu skolu izglītības sektorā “STEM ekosistēmas dažādošana” Nr. 2024-1-LV01-KA220-SCH-