25.11.2024. Erasmus+ KA2

Ozolnieku vidusskolā viens no vidējās izglītības pakāpes mācību priekšmetu groziem ietver dizaina un tehnoloģiju, kā arī programmēšanas padziļinātu apguvi. Jau otro mācību gadu šim izvēļu grozam ir liels pieprasījums – aiz vien vairāk skolēni izvēlas apgūt šos mācību priekšmetus, kā arī ķīmiju un bioloģiju padziļināti.  Tas būtu skaidrojams ar vien lielāku pieprasījumu darba tirgū pēc STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātne un matemātika) jomas speciālistiem. Tomēr mēs arī apzināmies, ka nepieciešams jau no sākumskolas klasēm skolēnos veidot padziļinātu izpratni par tehnoloģijām un ieinteresēt apgūt programmēšanu. Tādēļ skolā līdz ar obligāto mācību saturu, vēlamies paplašināt interešu izglītības un karjeras izglītības piedāvājumu.

Tāpat apzināmies, ka STEM jomā joprojām trūkst dzimuma līdzsvara – Ozolnieku vidusskolā tikai 19% no meitenēm, kas mācās vidusskolas klasēs, izvēlas apgūt programmēšanu un, kā liecina Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes (LBTU) dati, Inženierzinātņu un informācijas tehnoloģiju fakultātē (IITF) tikai 12% studentu ir meitenes, līdzīga situācija vērojama arī citviet Eiropā.

Ozolnieku vidusskola kopā ar Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti (LBTU) un četrām izglītības iestādēm no Somijas, Lietuvas, Polijas un Grieķijas uzsākusi Erasmus+ programmas sadarbības partnerības projekta īstenošanu, lai paplašinātu skolas izglītības piedāvājumu STEM jomā, īpaši programmēšanā, tehnoloģijās un inženierzinībās, kā arī padarītu STEM jomu pievilcīgāku meitenēm.

Uzsāktā projekta “STEM ekosistēmas dažādošana / Diversifying the STEM Ecosystem” mērķis ir uzlabot skolu kapacitāti STEM piedāvājuma dažādošanā un digitalizācijā, atlasīt inovatīvas prakses un pieejas, lai ieinteresētu pusaudžus, īpaši meitenes apgūt STEM priekšmetus, izveidot un ieviest STEM ekosistēmas attīstības stratēģiju.

Novembra sākumā Somiju, Joensū pilsētu projekta uzsākšanas sanāksmē piedalījās skolas direktore Everita Borisova kopā ar vietniekiem Aināru Kākeru un Daumantu Lagzdiņu, projekta vadītāju Leldi Šantari un projekta koordinatori Ozolnieku vidusskolā Jekaterinu Zaharovu. Vizītes ietvaros skolas pārstāvjiem bija iespēja apmeklēt 3 dažādas izglītības iestādes – sākumskolu, vidusskolu un Austrum Somijas universitāti, kur iepazinām STEM priekšmetu mācību vidi, aprīkojumu un mācību organizāciju.

Projekta tikšanās bija lieliska iespēja iepazīt sadarbības partnerus no Somijas, Lietuvas, Polijas un Grieķijas, lai vienotos par turpmākiem darbiem un sasniedzamiem  rezultātiem projekta īstenošanas laikā līdz 2026.gada 31.decembrim.

Jau šī gada nogalē tiks aptaujāti skolas pedagogi, skolēni un vecāki, lai varētu uzsākt darbu Ozolnieku vidusskolas STEM ekosistēmas izveidei. Tas būs stratēģisks dokuments, kas mūsu skolai palīdzēs attīstīt STEM virzienu un piedāvājumu.

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA2) Sadarbības  partnerības projektu skolu izglītības sektorā “STEM ekosistēmas dažādošana” Nr. 2024-1-LV01-KA220-SCH-000250755 Ozolnieku vidusskola īsteno no 2024.gada 1.oktobra līdz 2026.gada 31.decembrim. Eiropas Savienības  finansējums projekta īstenošanai sastāda 250 000 EUR, no tā Ozolnieku vidusskolas daļa ir 48 454 EUR.

Galerija