kNIPATI 02 2019 2

 

 

Ozolnieku bērnu folkloras kopa "Knipati" 15.februārī aicina uz savu koncertu "Ziemu svinam TĀ!".

Spēlēsim, dziedāsim, dancosim, arī smaidīsim un priecāsimies!

 

Atnāciet, mēs ļoti, ļoti priecāsimies jūs satikt!

 

Lielā "Knipatu" saime

          Š.g. 30.janvārī pie mūsu 1.klašu skolēniem viesojās Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Jelgavas iecirkņa Kārtības policijas nodaļas darbinieces. Kopā ar skolēniem tika pārrunāta skolēnu drošība ziemā.

          Paldies lektorēm par iespēju viesoties Ozolnieku vidusskolā!

  

     CRHO0934         FTAY2866         

IMG 2784 kopija              

 

 

 

                Gluži jau par tradīciju ir kļuvusi Leču ģimenes stipendiju pasniegšana katra jauna semestra sākumā! Jau piekto reizi Ozolnieku vidusskolas 10.-12.klašu skolēni varēja pieteikties un saņemt 300EUR stipendiju.

                Šajā reizē veiksmīgākās motivācijas vēstules uzrakstīja un aktīvākie mācību darbā bija: 10.klases skolnieks Kristaps Briks-Dravnieks un 12.klases skolnieces Līga Reimane un Līga Gulbe!

                Ozolnieku vidusskolas kolektīvs saka milzīgu PALDIES Leču ģimenei par atbalstu un ticību mūsu izglītojamiem!

Katru gadu Ozolnieku vidusskola piedalās matemātikas konkursā "MMC". 1.kārta allaž organizēta skolā. Nu ir zināmi rezultāti!

Konkursa otrajā kārtā iekļuvuši: 4.klases skolēns Artūrs Duntavs, 7.klases skolniece Elīza Zeltiņa un 8.klases skolēns Kārlis Strautnieks. Apsveicam!

Konkursa "MMC 2018/19" 2.kārta norisināsies 26.janvārī privātajā vidusskolā "RIMS", kur klātienē varēs apliecināt savas matemātikas spējas - 1 stundas un 30 minūšu laikā risinot un meklējot atbildes uz 22 testa tipa un 3 atvērta tipa uzdevumiem matemātikā! Vēlam labus panākumus!

Matemātikas metodiskās grupas vadītāja Lilija Menska

Profesijas_lidosta_2018.jpg

2018.gada 20.decembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 7.klases skolēni brauca mācību ekskursijā uz lidostu. Karjeras attīstības atbalsta pasākuma mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar lidostā esošajām profesijām, kā arī iepazīties ar to darba vidi un darbam nepieciešamo aprīkojumu.

Ekskursijai bija divas grupas, kamēr viena grupa izzināja lidostu, tikmēr otras grupas uzdevums bija aizpildīt darba lapas ar atjautīgiem uzdevumiem par lidostas vidi un profesijām.   Ekskursijas laikā ikviens skolēns varēja arī iejusties ceļotāja lomā, jo ekskursija notika noteiktā kārtībā, kādai iziet cauri, katrs pasažieris.  Pirmais punkts bija lidojumu reģistrācija, kur apzināja kādi profesiju pārstāvji iesaistās šajā lidostas procesā. Nākošā profesiju izzināšanas vieta bija drošības pārbaude, kurā visi darbinieki veica drošības pārbaudi, bet katrs tomēr to darīja savā postenī (pie rentgena ekrāna, pie metāla pārbaudes rāmja). Caur šo drošības pārbaudes punktu lidosta arī iet darbinieki, katrai skolēnu grupa redzēja pilotu pilna formas tērpā un kā viņu pārbauda. Pēc drošības pārbaudes ekskursijas grupa atradās “Šengenas zonā”, kurā varēja redzēt cik daudz profesiju pārstāvju strādā šajā zonā gan pārdevēji, gan apsargi, gan administratori, gan viesmīļi.  Ekskursija turpinājās braucienā pa lidostas teritoriju pilnveidojot lidostā esošo profesiju sarakstu ar ugunsdzēsējs, policists, dispečers, pilots, lidmašīnu tehniķis, stjuarts u.c. Ekskursijas noslēgumā atgriezāmies bagāžas saņemšanas zonā ar ko arī noslēdzās lidostas profesiju izzināšanas ceļš.

Ekskursijas laikā skolēnos bija vērojama ļoti liela nopietnība, no skolēnu  teiktā “.. es visu laiku domāju, ka būšu par stjuarti! Tas būtu forši, žēl, ka nesatikām kādu stjuarti..”; “..lidostā strādā gandrīz visi profesiju pārstāvji ar kuriem mēs sastopamies arī ikdienā..”

20190124_124615.jpg

2018.gada 20.decembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 9., 11. un 12.klases skolēni piedalījās nodarbībā “Sava ceļa gājējs”, kuru vadīja Arstarulsmirus (Gustavs Butelis). Nodarbības mērķis bija veicināt skolēnu izpratni par personības izaugsmes trenera profesiju un skolēnu dzīves uztveri, lai  veicinātu skolēnos pašdisciplīnas attīstību un motivētu skolēnus sasniegt mērķus.

Arstarulsmirus iepazīstināja ar savām pārstāvētajām profesijām, dalījās pieredzē ar savu karjeras izvēles ceļu un kā viņš ir nolēmis būt par personības izaugsmes treneri. Jaunieši atzina, ka uzzināja ļoti daudz būtiskas informācijas, kā pašcisciplinēt sevi, kā uzstādīt mērķus, kā izmantot savu iekšējos resursus. Skolēni varēja uzdot visus sev interesējošos jautājumus nodarbības vadītājam, un jaunieši labprāt iesaistījās diskusijās.

9.klases skolēni bija patīkami pārsteigti par savām gūtajām atziņām pēc nodarbības, bet īpaši sajūsmināti  bija 12.klases jaunieši, kas teica, ka nodarbība likusi vēl ilgi veikt pārdomas par savu dzīvi, personīgajiem resursiem, attieksmi un karjeras izvēli. 

Rakstu sagatavoja:

Pedagogs karjeras konsultants -

Līga Patupa

profesiju_celvedis_20_12.jpg

2018.gada 20.decembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Ozolnieku vidusskolas 9.klases skolēni brauca mācību ekskursijā uz pārtikas uzņēmumu un lidostu. Karjeras  attīstības atbalsta pasākuma mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar pārtikas ražošanas uzņēma un lidostā esošajām profesijām, kā arī iepazīties ar to darba vidi un darbam nepieciešamo aprīkojumu.

Ekskursijas pirmais pieturas punkts bija uzņēmums “Spilva”, kurā skolēni redzēja ļoti daudz profesijas, kas ir pārtikas uzņēmumā un arī iepazinās arī ar uzņēmuma attīstību un produktiem, ko tā ražo. Ekskursija bija ļoti izzinoša, jo skolēni redzēja kā produktus sterilizē, ražo, iepako, un loģistikas centrā varēja aplūkot jau saražotos produktus. Skolēni redzēja laboratoriju un arī saņēma atbildi  kāpēc tāda nepieciešama un kādi profesiju pārstāvji tajā strādā, kā, piem., pārtikas tehnologs, laborants u.c.  Skolēniem vērsa uzmanību uz to, ka daudzus procesus, kurus kādreiz veica, izmantojot cilvēkresursus, tagad ir aizvietojuši roboti, tāpēc motivēja apgūt inženierzinātņu profesijas.  Kā arī ražotnē var strādāt bez iegūtas profesijas, bet tad jāapgūst speciāls apmācības kurss. Šajā firmā ļoti aktuāla profesija ir pārtikas tehnologs, kas lauza skolēnu stereotipu, ka šie profesijas pārstāvji strādā tikai ēdināšanas iestādēs, skolēni bija pārsteigti, ka pārtikas tehnologs arī izdomā un veido jaunus produktus.

Otrais pieturas punkts bija lidosta, daži skolēni bija lidostā pirmo reizi. Ekskursijas laikā ikviens skolēns varēja arī iejusties ceļotāja lomā, jo ekskursija notika secīgi sākot ar lidojumu reģistrāciju, kur apzināja kādi profesiju pārstāvji iesaistās šajā lidostas procesā. Nākošā profesiju izzināšanas vieta bija drošības pārbaude, kurā visi darbinieki veica drošības pārbaudi, bet katrs tomēr to darīja savā postenī (pie rentgena ekrāna, pie metāla pārbaudes rāmja). Pēc drošības pārbaudes ekskursijas grupa atradās “Šengenas zonā”, kurā varēja redzēt cik daudz profesiju pārstāvju strādā šajā zonā gan pārdevēji, gan apsargi, gan administratori, gan viesmīļi.  Ekskursija turpinājās braucienā pa lidostas teritoriju pilnveidojot lidostā esošo profesiju sarakstu ar ugunsdzēsējs, policists, dispečeris, pilots, lidmašīnu tehniķis, stjuarts u.c. Ekskursijas noslēgumā atgriezāmies bagāžas saņemšanas zonā ar ko arī noslēdzās lidostas profesiju izzināšanas ceļš.

Rakstu sagatavoja:

Pedagogs karjeras konsultants Līga Patupa