2019./2020.mācību gada  II. semestris  tāpat, kā konkurss „Gada klase 2020”, aktīvi rit uz priekšu! 

Sagaidot pavasara pirmos vēstnešus, ir apkopoti aktuālie konkursa rezultāti!

gk.jpg

Rezultāti vēl nav akmenī kalti!  Cīņa turpinās!

Par konkursu „Gada klase 2020”:

Uzsākoties 2019./2020.m.g. tika izsludināts konkurss „Gada klase 2020”, kura mērķis veicināt skolēnu mācību motivāciju, atbildību un sabiedriskās aktivitātes, bet arī saliedēt klašu kolektīvus.

Visa gada garumā tiek noskaidrots  aktīvākais, savstarpēji atbalstošākais un saliedētākais klases kolektīvu 7.-12.klašu posmā. Galvenie kritēriji: klases vidējā atzīme, klases izaugsme (kuru vērtēsim visa mācību gada beigās), klases vidējā atzīme sporta mācību priekšmetā, aktivitāte APU programmā, kā arī klases ārpusstundu aktivitātes.

Konkurss notiek sadarbībā ar uzņēmumu „Ozolaivas” un tā vadītāju Mārci Laidiņu, kurš arī nodrošina konkursa galveno balvu – vienas dienas laivu brauciens visai klasei!

eru.jpg

22.februārī, Rīgas Stradiņa universitātes Medicīnas izglītības centrā notika trešā rakstiskā pasaules čempionāta erudīcijā jauniešiem Latvijas kārta (čempionāts notiek vienlaikus daudzās valstīs). No Ozolnieku vidusskolas šajā kārtā piedalījās trīs 10.klases skolēni-Evelīna Meijere, Evelīna Oglīte un Kaspars Gržibovskis.

Starptautiskā erudīcijas asociācija IQA rīko pasaules čempionātu erudīcijā 14-30 gadus veciem jauniešiem jau trešo gadu. Konkurss notika aptuveni 20 valstīs.  Konkursa gaitu vadīja Latvijas Erudītu līgas un Rīgas Stradiņa universitātes pārstāvji.

Konkursa dalībnieki saņema 120 jautājumus (bez atbilžu variantiem) latviešu valodā. Jautājumi bija sagrupēti 8 tēmās: dzīvesstils, izklaide, kultūra, mediji, ģeogrāfija, sports, vēsture, zinātnes. Konkurss noskaidroja galvenokārt zinošākos jauniešus faktu līmenī, bet arī radošas domāšanas spējas deva zināmas priekšrocības.

Lai arī jaunieši konkursā neieguva godalgotas vietas, viņi ieguva ko vairāk- jaunas zināšanas un pieredzi, prasmi analizēt un radoši domāt.

Paldies jauniešiem par uzdrīkstēšanos!

eru2.jpg

  we6.jpg

Projekta nr. 2019-1-DE03-KA229-059770_4

No 9. līdz 14. februārim Ozolnieku vidusskolas delegācija bija devusies uz pilsētu Delmenhorstu, lai kopā ar vēl piecu valstu dalībniekiem īstenotu Erasmus + projekta "Mobile Museum abroad" paredzētās aktivitātes.

Projekta "Mobile Museum abroad" mērķis ir izveidot mobilas muzeja ekspozīcijas par dažādām tēmām (pilsētas, mājas un darba vietas tajās; skola; ģimene; ainava; māksla un mūzika), kuras pēc tam ir iespējams izmantot mācību procesa ietvaros.

Projekta sanāksmes laikā Ozolnieku vidusskolas skolniecēm bija iespēja darboties internacionālās grupās, kurās bija skolēni no Polijas, Rumānijas, Itālijas, Portugāles un Vācijas.

Sanāksmes laikā papildus projekta aktivitātēm meitenes veidoja arī projekta dienasgrāmatu, kas sniedz ieskatu ne tikai projekta norisē, bet arī Vācijas ģimeņu ikdienas dzīvē.

PIRMDIENA 10.02.

Pirmajā projekta dienā bija iespējams izbaudīt neplānotu brīvdienu – tika atcelta skola, jo svētdien un naktī uz pirmdienu ārā plosījās vētra. Ņemot vērā, ka šajā dienā skola nebija jāapmeklē, mums bija iespēja vairāk iepazīties ar savu viesģimeni un Vācijas kultūru, tāpat bija interesanti arī pārrunāt dažādas ar skolas dzīvi saistītas lietas ar skolniecēm no Vācijas.

Dienas noslēgumā visi projekta dalībnieki tikās uz kopīgu neformālo pasākumu – boulinga spēlēšanu.

OTRDIENA 11.02.

Otrā projekta diena pagāja Nordwolles muzejā, kas atrodas bijušās vilnas pārstrādes rūpnīcas teritorijā. Dienas pirmajā daļa visiem projekta dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar muzeja ekspozīciju un rūpnīcas vēsturi. Viena no metodēm, kas tika izmantota, lai iepazītos ar muzeja ekspozīciju, bija QR kodi, zem kuriem bija “paslēpti” interesanti aktīvi uzdevumi ar video palīdzību. Savukārt dienas otrajā pusē notika praktiskās nodarbības, kuru ietvaros projekta dalībnieki tika sadalīti vairākās grupās. Pēc sadalīšanās grupās projekta dalībniekiem bija iespēja apgūt dažādas metodes (intervēšana, artefaktu analīze, apkārtnes izpēte u.t.t), kas var noderēt, veidojot muzeja ekspozīcijas.

Dienas noslēgumā visi projekta dalībnieki tikās Max–Planck ģimnāzijā Delmenhorstā, lai kopīgi pavadītu neformālu vakaru – tika spēlētas ledus laušanas un galda spēles. Šāds neformālais vakars deva iespēju projekta dalībniekiem savstarpēji labāk iepazīties.

TREŠDIENA 12.02.

Visa diena tika pavadīta Max–Planck ģimnāzijā, veidojot mobilās muzeju ekspozīcijas – koferus. Visi projekta dalībnieki savā starpā sadarbojās, lai sasniegtu kopīgo mērķi. Šajā diena ļoti daudz laika tika veltīts pie ekspozīcijas informācijas apkopošanas un radošām idejām, kā to realizēt pāris dienu laikā. Projekta norises telpās valdīja ļoti radoša un internacionāla gaisotne.

CETURTDIENA 13.02.

Ceturtā projekta diena pagāja, aktīvi veidojot pārvietojamās muzeja ekspozīcijas – koferus. Šajā dienā bija iespējams novērot, ka tie kļuva arvien krāšņāki, interesantāki un tika papildināti ar dažādiem priekšmetiem, attēliem, zīmējumiem un QR kodiem. Projekta dalībnieki turpināja sadarboties starptautiskās grupās, tādā veidā pilnveidojot savas komunikācijas un sadarbības prasmes, lai sasniegtu kopīgi izvirzīto mērķi – muzeja ekspozīciju.

Dienas otrajā daļā visi projekta dalībnieki devās ekskursijā uz Brēmeni, kur visi tika sadalīti internacionālās grupās un, izmantojot aplikāciju Actionbound, spēlēja spēli ar mērķi atrast svarīgākos un zināmākos objektus unatbildēt uz dažādiem jautājumiem. Tas deva iespēju iepazīties ar Brēmenes pilsētu.

PIEKTDIENA 14.02.

Noslēdzošajā projekta dienā tikapabeigts darbs pie mobilo muzeja ekspozīciju noformēšanas. Pēc pārvietojamo muzeja ekspozīciju pabeigšanas tiek tika pārvesti uz Nordwolle muzeju, kurā bijām strādājuši pie projekta uzdevumiem otrajā dienā. Šajā muzejā notika mobilo muzeja ekspozīciju izstādes atklāšana.

Ekspozīcijas atklāšanas pasākumā svinīgo uzrunu projekta dalībniekiem, skolotājiem un viesģimenēm teica projekta vadītāja no Max-Planck ģimnāzijas un viens no Delmenhorstas pilsētas mēriem. Projektā iesaistītie skolēni teica pateicības vārdus par iespēju piedalīties projektā, par viesmīlīgo uzņemšanu skolā un viesģimenēs. Pēc svinīgās atklāšanas daļas sekoja atvadu ballīte. Atvadu ballīti īpašu padarīja visu projektā iesaistīto dalībvalstu – Latvijas, Vācijas, Portugāles, Itālijas, Polijas un Rumānijas tautā iecienītāko dziesmu atskaņošana.

Visiem atklāšanas pasākuma apmeklētajiem bija iespēja izpētīt nedēļas laikā paveikto. Projekta dalībniekiem bija izdevies izveidot interesantus, krāsainus un izglītojošus darbus-mobilos muzejus „koferus”. Tas nozīmē, ka ikviens, noskenējot QR kodu viedierīcē, var iegūt informāciju, video, balss ierakstus, attēlus par konkrētu objektu, valsti, pilsētu atrašanās vietām, nozīmīgiem notikumiem u.c. informāciju.

Ozolniekiem veltītā ekspozīcija - koferis no pārējiem atšķīrās ar zaļo krāsu, kas simbolizē Latvijas lielo mežu bagātību, tīro un sakopto vidi. Ekspozīciju mūsdienīgu un interaktīvu padarīja pievienotie QR kodi (ātrās atbildes kods).

we4.jpg

Kopumā Erasmus + projekta "Mobile Museum abroad" tikšanās Vācijā visām projekta dalībniecēm bija kā interesants, aizraujošs un izglītojošs piedzīvojums.

Projekta laikā tika iegūtas gan praktiskas, noderīgas zināšanas un nezūdoša pieredze, gan tika iegūti jauni draugi no dažādam valstīm. Praksē bija iespēja izmantot angļu un vācu valodas zināšanas.

Aicinām arī citus Ozolnieku vidusskolas skolēnus iesaistīties šajā projektā! Esiet droši, aktīvi un izmantojiet iespēju. Šī ir brīnišķīga pieredze, kura nākotnē palīdzēs būt pārliecinātākam un tiekties uz mērķiem!

Projektā iesaistītas skolnieces un skolotājas

we5.jpg

Īsi pirms Valentīndienas, 13. februārī, notika ģeogrāfijas 37. valsts olimpiādes novadu posms, kurā piedalījās divi vidusskolas klašu skolēni un abi ieguva godalgotas vietas.

Nils Erlends Ruhmanis ieguva 2. vietu, savukārt Anete Vīnava ieguva 1. vietu un tika izvirzīta valsts olimpiādes posmam, kas norisināsies aprīļa vidū.

 

Paldies skolotājai Ainai Krūmiņai un skolēniem par veltīto laiku un darbu, gatavojoties olimpiādei!

Šī gada 28. februārī Jelgavā, Latvijas Lauksaimniecības universitātē (LLU) norisināsies Latvijas skolēnu 44. zinātniskās pētniecības darbu konferences posms – Zemgales reģionālā zinātniskās pētniecības darbu konference. Ozolnieku vidusskolu konferencē pārstāvēs 11. klases skolnieces Rūta Balode ar darbu “Anglicismu lietošana Ozolnieku novada izglītojamo vidū un to ietekme uz latviešu valodu” (darba vadītāja Alīna Rjabova, angļu valodas skolotāja) un Megija Stepanova ar darbu “Askorbīnskābes un ķīmiskā sastāva parametru daudzums Latvijā audzētos augļos, dārzeņos un ogās” (darba vadītāja Lolita Meinharde, ķīmijas skolotāja).

Ik gadu Ozolnieku vidusskolā 10. klases skolēni uzsāk savu zinātniskās pētniecības darbu (ZPD) izstrādi, pabeidzot tos 11. klases II semestra sākumā un aizstāvot tos skolas skatē. Labākie darbi tiek virzīti uz novada aizstāvēšanas skati un iesniegti recenzēšanai LLU mācībspēkiem.  Šogad sešu nozaru darbu recenzēšanā iesaistījās 46 universitātes mācībspēki un zinātnieki, kuri ir speciālisti visās konferencē pārstāvētajās zinātņu nozarēs.

Zemgales reģiona konferencei izvirzīti 204 labākie darbi, kuri LLU mācībspēku vērtējumā ir saņēmuši vismaz 40 punktus. Konferences laikā tiks vērtēta arī skolēnu uzstāšanās, kas dos iespēju iegūt papildus punktus kopējā vērtējumā. Laureāti, kuri, konferencei noslēdzoties, saņems vismaz 80 punktus, tiks tālāk izvirzīti valsts konferencei. Tāpat atsevišķu sekciju labākajiem un zinošākajiem skolēniem būs unikāla iespēja iestāties LLU studiju programmās ārpus konkursa.

Visvairāk darbu ir sociālajās zinātnēs, kur reģiona konferencē tiks aizstāvēti 71 pētniecības darbs. Otra plašāk pārstāvētā ir Dabaszinātņu nozare, kurā skolēni aizstāvēs 55 darbus, bet Humanitāro un mākslas zinātņu nozarē iesniegti 37 darbi. Mazāk pārstāvētas – Medicīnas un veselības nozare ar 21 darbu, Inženierzinātņu un tehnoloģiju nozare ar 11 darbiem un Lauksaimniecības, meža un veterināro zinātņu nozare ar 9 darbiem. Šo darbu vidū ir pāris darbu no Rīgas un Vidzemes reģioniem LLU specializācijas nozaru dēļ, kuras nav pārstāvētas citu reģionu universitātēs. Kopumā konferencē piedalīsies skolēni no 29 reģiona skolām.

Konferences noslēgums norisināsies LLU Aulā plkst. 15.30 ar laureātu paziņošanu un sveikšanu. Paldies par ieguldīto darbu Ozolnieku vidusskolas skolotājām Lolitai Meinhardei un Alīnai Rjabovai un meitenēm! Vēlam veiksmi un turam īkšķus par 11. klases skolniecēm Megiju Stepanovu un Rūtu Balodi!

24. februārī divi mūs skolas jaunieši piedalījās Jelgavas pilsētas vācu valodas 50. olimpiādē 8. klasēm.

Pateicoties rūpīgam sagatavošanās procesam, tika iegūtas divas godalgotas vietas:

  • Ellai Luīzei Zarānei – 2. vieta,
  • Mārcim Černavskim – 3. vieta.

Paldies vācu valodas skolotājai Iritai Semanei par ieguldīto darbu!

10.februārī Ozolnieku Tautas namā notika Jelgavas un Ozolnieku novadu skolēnu skatuves runas konkurss. Dalībnieki tika vērtēti 5 grupās: 1.klašu grupa, 2.-3.klašu grupa, 4.-6.klašu grupa, 7.-9.klašu grupa un 10.-12.klašu grupa. Katrs no dalībniekiem runāja vienu prozas un vienu dzejas darbu.

No mūsu skolas piedalījās: Rēzija Anna Jaseviča (1.b), Melānija Briuņa (3.a), Odrija Virbale (4.a), Anna Rone (4.b), Līva Gailīte (5.a), Lūcija Grosa (6.b), Samanta Stankus (7.c), Marta Anna Stinka (9.a) un Megija Stepanova (11.).

Nākamajai kārtai, kas notiks 11.martā, Jelgavā, izvirzīti 4 skolēni:

Emīlija Zeimane (2.a ), Gundega Sirvide (5.a), Anastasija Baranova (6.c) un Eila Krista Rumpe (7.c)

ozoweb1L.jpg

Paldies skolotājām - Leldei Novickai, Ligijai Andersonei, Ievai Šaliņai, Diānai Kļavai, Dinai Medjānovai, Vinetai Zīvertei, Agnesei Čīkai - par skolēnu sagatavošanu konkursam!