draudziga_aicinajuma_logo.jpg

Latvijā jau kopš 1993. gada darbojas Draudzīgā aicinājuma fonds ar domu celt izglītības prestižu, savukārt 2011.gadā fonds nodibina Draudzīgā aicinājuma balvu par skolu rezultātiem centralizētajos eksāmenos visām mācību iestādēm, kurās realizē vidējo izglītību. Skolas tiek vērtētas gan kopvērtējumā, gan atsevišķos mācību priekšmetos, gan to izaugsmē.

Ozolnieku vidusskolas reitings starp 84 lauku vidusskolām ir:

Kopvērtējumā 17.vieta ar 5.928 punktiem, bet izaugsmes rādītājos 4. vietā, tos analizējot par 2 iepriekšējiem gadiem.

Matemātikas priekšmeta Centralizēto eksāmenu rādītājos Ozolnieku vidusskola – 41. vieta no 84 skolām.

Latviešu valodā – 11. vietā, bet angļu valodā – 6. vietā starp 82 skolām.

Paldies skolotājiem par ieguldīto darbu skolēnu zināšanu un prasmju ieguvē.

2018.gada 10.oktobrī Garozas pamatskolas, Teteles pamatskolas, Salgales pamatskolas 9.klašu un Ozolnieku vidusskolas 9.klašu un 12.klašu skolēni padalījās karjeras attīstības atbalsta pasākumā “Būvē savu karjeru pats”, kas notika Ozolnieku Tautas namā projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001“Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros. Pasākuma mērķis - veicināt skolēnu apziņu par savām vērtībām, karjeras lēmuma ceļa izvēli, kas ietekmē esošo karjeras izvēles stāvokli un karjeras izvēles elastīgumu apgūt jaunas metodes un paņēmienus karjeras izvēlei un attīstīt komunikācijas, diskutēšanas, mērķu uzstādīšanas prasmes skolēnu veiksmīgam startam darba tirgū. Ievadā pasākuma dalībnieki iedvesmojās T.Riekstiņas lekcijā “10 pakāpieni ceļā uz panākumiem karjerā”. Skolēni tika iepazīstināti ar principiem, kas ved pie jauniem rezultātiem un kā karjeras attīstības atbalsta pasākumi veicina izvēles nostiprināšanu, ļaujot skolēniem sapņot un izvirzīt mērķus dzīvei, kādu tie vēlas nodzīvot. Pasākuma otrajā daļā tika piedāvāti trīs nodarbību temati, un skolēni izvēlējās vienu sev pievilcīgāko nodarbību kurā piedalīties. Pirmā nodarbība “Tehnoloģijas karjeras izaugsmei”, kuru vadīja SIA “Training Lab” pārstāve E. Pelčere skolēni uzzināja, kādas nākotnes kompetences būs nepieciešamas darba tirgū. Diskutēja par tehnoloģiju un karjeras attīstītības mijiedarbību. Iepazinās ar virtuālās realitātes brilles prezentāciju prasmēm – ierīci Muse, kas palīdz koncentrēties un mazināt stresu kā arī viedierīču un aplikāciju izmantošana savu prasmju attīstīšanai. Otrās nodarbības temats “No idejas līdz peļņai” D. Kļimčenko vadībā - skolēni izzināja kā noteikt vai esmu darba devējs vai darba ņēmējs, kā definēt prioritārās vērtības biznesā un plašākai diskusijai pavērās jautājums: “Vai ir jēga dzīties pakaļ naudai?”. Nodarbībā “Mērķu meistarklase jauniešiem” – skolēni radīja sev motivējošu nākotnes vīziju, uzzināja vingrinājumus un tehnikas, lai izprastu svarīgākos mērķu formulēšanas likumus, skolēni veidoja sarakstu ar pirmajiem soļiem mērķu sasniegšanā, kā arī apzināja veidus, kā radīt jaunus un pozitīvus ieradumus. Pasākuma noslēgumā tika organizēta interaktīva spēle par pasākumā dzirdēto. Skolēni aizpildīja pasākuma novērtēšanas anketas. Skolēni pasākumu kopumā novērtēja kā ļoti labu, ir sapratuši, ka svarīgi ir uzstādīt mērķus, ka ir tādas tehnoloģijas, kas spēj noteikt garastāvokli. Svarīgākā atziņa - lai veidotu pozitīvi vērstu karjeru ir jāsāk ar sevi. Personības izzināšana un izprašana, lai veidotu savus profesionālos mērķus skolēniem lika padomāt par to, cik līdz šim viņi ir apzināti būvējuši savu karjeru un cik daudz vēl var piebūvēt un pārbūvēt.

kaap.jpg

5.-12. klašu Ziemassvētku kausa laikā bibliotēkā veicamo uzdevumu rezultātā radies ieteicamās literatūras saraksts. Tās ir nevis skolotāju vai citu ekspertu piedāvātās grāmatas, bet pašu skolēnu ieteiktās citiem. Ziemassvētkus var gaidīt arī ar grāmatu rokā...

Sākot ar novembri Ozolnieku vidusskolā atkārtoti ir noslēgts sadarbības līgums ar mācību portālu www.uzdevumi.lv Šajā mācību semestrī esam saņēmuši pirmo atzinības rakstu par aktīvu portāla izmantošanu mācību procesā. Kā arī skolēni un skolotāji aktīvi iesaistās skolas progresa pilotprojektā, kur tiek vērtēta skolēnu un skolotāju aktīva darbība nedēļas ietvaros. Pagājušās nedēļas aktīvākās klases: 1. 4C - 2312 punkti 2. 3A - 1559 punkti 3. 6C - 1415 punkti.

Paldies skolotājiem par mācību metožu dažādību.

atzrak.jpg

Šī gada 29. novembrī Ozolnieku vidusskolas telpās norisinājās Bioloģijas valsts 41. olimpiādes 2. posms tiešsaitē.  Dalībnieku skaits bija 35 izglītojamie, no kuriem 8 bija Ozolnieku vidusskolas izglītojamie, starp kuriem ir arī godalgotu vietu ieguvēji.

10.klašu grupā: 1. vietu ieguva Kristaps Briks-Dravnieks, savukārt 2. vietu – Megija Stepanova.

12.klašu grupā: 2. vietu ieguva Līga Reimane, bet 3. vietu - Līga Gulbe.

Paldies, skolēniem par centību un skolotājai Laurai Stepiņai par ieguldīto darbu.

 

Direktores vietniece Rita Īve-Zaķe

      Novembra beigās un decembra sākumā skolā notika labdarības akcija „Zvaigzne austrumos.” Akciju organizēja skolas Ekopadome.

     Akcijas mērķis- sagatavot un nogādāt dāvanas karadarbībā cietušajiem bērniem  pasaules karstākajos punktos. Šogad mūsu sarūpētās dāvanas ceļos pie irākiešu un sīriešu bērniem, kā arī uz Indiju un Gruziju.

    Paldies skolēniem un vecākiem par atbalstu un atsaucību!

     Jau trešo gadu mums kopā izdosies iepriecināt bērnus, kam mīlestība un dāvanas Zvaigznes dienā sagādās prieku!

labo

 

Florence ir pilsēta Itālijas Ziemeļos. Modes ekonomikā pilsēta esot pazīstama kā kompānijas Gucci dzimtene. Un Florencē atrodas viens no ievērojamākajiem mākslas muzejiem pasaulē – Ufici galerija. Šis pilsētas kultūrvēsturiskais mantojums, šķiet, ir iedvesmojis arī kursu organizētājus no kompānijas “Teacher Academy – Europass”, kuri rosināja pedagogus no dažādām valstīm, arī mūsu skolotāju Maiju Neļķi, paraudzīties uz foto un video materiālu ar mākslinieka acīm. 

Sešu dienu kursos no š.g. 26. novembra līdz 1. decembrim Florencē pedagogu tālākizglītības kursos “IT foto & video veidošana” skolotāja Maija Neļķe apguva ne tikai tehniskas prasmes, kas nepieciešamas foto un video materiāla veidošanā, bet padomāt, izvērtēt, saskatīt, kas ir labs foto un video materiāls. Ne tikai strādāt ar jau gatavu fotomateriālu, bet padomāt no mākslinieka perspektīvas – kā veiksmīgi uzņemt foto, kā dabūt labu kadru? Un tikai tad ir nākamais solis – kā iegūto materiālu tehniski ar mūsdienu tehnoloģijām apstrādāt, kā to rediģēt. Taču arī šeit neizpaliek mākslinieciskās prasmes – kā veiksmīgi savienot foto un videomateriālu ar krāsu, mūziku un ritmu.

Papildus tam pedagogiem bija iespēja iepazīties un izmēģināt dažādas interneta lietotnes, kuras varētu veiksmīgi izmantot mācību stundās aktivitāšu, paņēmienu daudzveidībai, piemēram, “Edpuzzle” lietotni. Ar šīs lietotnes palīdzību ir iespējams dažādus videomateriālus papildināt ar pedagoga jautājumiem, pedagoga ierunātiem tekstiņiem.

Skolotāja Maija ir apņēmusies skolas metodiskās grupas pārstāvjus, savus kolēģus, apmācīt dažu šādu lietotņu izmantošanā savas IT pratības celšanai, kas noteikti patiktu skolēniem. Skolēni ikdienas darbā pozitīvi novērtē skolotāju IT pratību un tehnoloģiju izmantošanu mācību stundās.

Un, kā jau Itālijā, tālākizglītības aktivitātes bija sabalansētas ar kultūrvēstures izzināšanu, piedāvājot pedagogiem brīvajā laikā dažādas ekskursijas. Un, ja jau māksla, tad arī izaicinoša, pārdroša, varbūt kādam šokējoša. Šādās emocijās dalās skolotāja Maija pēc pasaulslavenās mākslinieces Marinas Abramovičas personālizstādes apmeklējuma. 

Kā atzīst skolotāja Maija, lai izveidotu labu foto un videomateriālu – tas ir ārkārtīgi laikietilpīgs laiks, prasa pacietību, IT pratību, radošumu, plašu skatījumu – līdzīgi, kā radot labu mākslas darbu. 

Un var tikai atzīt, ka pedagogs, kurš tālākizglītības kursos gūst ne tikai tehniskas prasmes, jaunas zināšanas savā mācību priekšmetā, bet arī impulsus, darbības sava redzesloka un radošuma paplašināšanai, ir bijis liels ieguvējs, un līdz ar to arī skolēns.

Skolotāja ir iedvesmota un aicina arī citus pedagogus būt drošiem izmantot Erasmus+ projekta KA1 iespējas doties uz kursiem ārvalstīs.

 

 

Sagatavoja projekta koordinatore 

Irita Semane